LinkedIn je profesionální sociální síť, na které je vice než 100 milionů registrovaných uživatelů. V poslední době čím dál více získává popularitu i v Česku, část z nich má profily v češtině, část v angličtině. Mezi uživatele patří především manažeři, konzultanti, odborníci a také pracovníci na volné noze.
Pokud hledáte (především odborně zaměřené ) místo, je LinkedIn jednou hlavních voleb. Registrovat se můžete na adrese www.linkedin.com.
Tipy pro práci s profilem na LinkedIn
- Hlavním obsahem vašeho profilu je profesní životopis, pokud aspirujete na odbornější post, dejte přednost profilu v angličtině.
- Nezapomeňte podrobně rozvést své dovednosti (skills & expertise). Headhunteři hledají potenciální kandidáty především podle klíčových slov, které se vztahují k dovednostem nebo vzdělání.
- Odkaz na aktuální profil co nejvíce propagujte, nezapomeňte jej dát i do patičky své e-mailové signatury, na vizitky apod.
- Vyhledejte co nejvíce známých lidí (včetně spolužáků) a přidejte je do svých spojení.
- Procházejte své kontakty a podpořte (endorsement) jejich znalosti a dovednosti. Je velmi pravděpodobné, že vám oplatí stejnou mincí.
- Pokud mezi svými kontakty najdete spolupracovníky nebo učitele, požádejte je o doporučení (recommendation). Doporučení se zobrazí ve vašem profilu.
- Pokud aktuálně hledáte místo, nebojte se to dát vědět, nejnápadnější místo informace o aktuální pozici. Tam můžete uvést i to, že přijímáte nové pracovní nabídky.
- Také firmy mají své účty na LinkedIn, sledujte firmy, působící ve vašem oboru – často se pracovní příležitosti publikují právě na firemních profilech LinkedIn.
lex 6.11.2013, 00:02 1