Uživatelé se o své telefony bojí, říká průzkum. A to zřejmě oprávněně, třetině uživatelů se již rozbil displej, každému dvacátému třikrát i vícekrát. Říká to průzkum společnosti Zagg, která vyrábí ochrany displejů a obrazovek.

Z výsledků vyplývá, že každému desátému uživateli chytrého telefonu spadl telefon do toalety (v případě žen se to stalo každé sedmé uživatelce). Jedné třetině majitelů v průběhu životního cyklu chytrého telefonu displej praskl nebo se jim roztříštil a u 5 % uživatelů k tomu došlo u stejného zařízení třikrát a vícekrát.

Polovina všech chytrých telefonů po celém světě je méně než jeden rok stará. S investicemi do nových zařízení jsou pochopitelně spojeny větší obavy ze ztráty a úvahy o ochraně. Celkem 28,2 % spotřebitelů uvádí, že jejich největší obava spojená s chytrým telefonem se týká krádeže či ztráty zařízení. Na druhou stranu se 21,9 % uživatelů podle svých slov bojí, že jim praskne displej, a 21,3 % se obává, že přijdou o všechna data nebo obrázky uložené v telefonu. Pokud jde o obavy z poškození v důsledku běžného opotřebení, 36,7 % uživatelů uvádí, že si během posledního roku displej poškrábali, a u 23,5 % zařízení došlo ke vzniku prasklin v displeji nebo k jeho roztříštění. Další častou příčinou újmy bylo poškození působením vody: 36,7 % uživatelů telefon spadl do toalety, 31,1 % uživatelů si telefon polila nápojem a 27,8 % uživatelů spadl do kuchyňského dřezu.

Tablety se používají až 10 hodin týdně

Z aktuálních čísel je zřejmé, že majitelé tabletů mají na svá zařízení poměrně silnou vazbu a používají je až 10 hodin za týden, a to i přes nebezpečí poškození. Celkem 5,2 % uživatelů je ochotno pracovat se zařízeními, která mají popraskanou či roztříštěnou obrazovku, a 8,9 % uživatelů pracuje se zařízeními s poškrábanou obrazovkou.